Varumärket Stars and Stripes
Milou var med och formade varumärket Stars and Stripes. Vi utvecklade design, strategi och kommunikation för att varumärket skulle nå nya höjder!
- Koncept
- Strategi
- Varumärke
Grafisk profil, Webbutveckling och Sociala Medier
Stars and Stripes etablerades 2010 med fokus på hamburgare och sport. Milou fick förfrågan om att vara med och utveckla och tydligare etablera franchisens position – såklart ville vi vara med på resan! Målsättningen med projektet var att locka fler gäster utan att förlora den befintliga och att generellt bli en mer attraktiv destination.
Arbetsprocessen startade med en analys som gav goda insikter i omvärlden och en tydlig bild av uppdraget. Strategin gav oss målgrupperna familj och vänner som visade sig vara lönsam och attraktiv. Vi presenterade köpbeteenden, digitala plattformar som används och drivande attribut i kommunikationen. Konceptet som kom fram var ”Welcome Home to Stars” som omfamnade den hemmakänslan som gästen känner när de besöker restaurangen. Vi paketerade starka USPar för verksamheten som sedan kunde kommuniceras tydligt mot konsumenterna.
Produktionen gick smidigt och vi levererade en produkt som:
- Ökade varje franchiserestauranges Mystery Shopper score
- Ökade antalet följare och interaktioner på Sociala Medier
- Ökade besökarantalet till hemsidan
- Ökade omsättningen avsevärt för drycken avsevärt
Relaterade case
Ett lätt val
Blekinges nya landskapsrätt
Hör av dig!
Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.
hello@milou.se