Alla case

Webbplats för Miljödata

Efter utvecklingen av Miljödatas varumärke så behövdes även webbutveckling för att implementera förändringen. Milou var med i alla steg och byggde en webbplats som blev ansiktet utåt för varumärket och produkterna.

  • Design
  • Koncept
  • Utveckling
Webbshowcase för Miljödata

UX, Interaktionsdesign och Webbdesign

Snabbt kom vi tillsammans med kund överens om att det inte behövdes mer information utan den informationen behövde kondenseras för att kommunicera lite annorlunda. Våra copywriters skrev om allt material för att profilera det mer mot nya varumärket.

När UX filosofin på hemsidan var att låta produkterna prata över varumärket. En diskret hemsida var designad där presentationen av materialet gick enligt ”produkt-innehåll-pyramid” konceptet. Det vill säga enstaka ord ledde till en kortare pitch som guidade till en längre beskrivning. Tydliga call to actions för att leda besökaren framåt i besöket. Vi skapade även content för hela hemsidan. Detta inkluderade artiklar för bloggen samt den informativa säljargumenten. Vi använde Umbraco för content hantering då det matchade kraven från Miljödata.

Vi utvecklade en hemsida som är produktfokuserad med själen av det nya arbetet. Ett projekt som driver verksamheten framåt och ger användarna en ännu bättre upplevelse. Vi på Milou är supertacksamma för förtroendet och samarbetet!

Hemsidan för Miljödata visat på alla enheter
Miljödatas webbplats
Miljödatas webbplats

Relaterade case

Hör av dig!

Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.

hello@milou.se