KHK Forever
Milou levererade en strategisk kampanj och varumärkesfilm för att stärka KHK (Karlskrona Hockeyklubb) genom att engagera och inspirera befintliga och nya fans i Karlskrona.
- Film
- Kommunikation
- Koncept
Manus, Storyboard och varumärkesfilm
Det är inte lätt för en idrottsförening med stora drömmar att driva en framgångsrik verksamhet under en global pandemi. Restriktioner och förbud innebär att besökare inte kan stödja sina lokala klubbar på samma sätt som tidigare. Och det blir inte lättare när man kommer från en period av sjunkande resultat och ekonomiska utmaningar.
Men detta innebär också mer tid att fokusera på något kanske ännu viktigare än resultat – klubbens hjärta och själ. Om du tittar bortom resultattavlan kommer du snabbt inse att KHK är mer än ”bara” en ishockeyklubb. De har en stark position inom den lokala ekonomin, de arbetar aktivt för en attraktivare region och framför allt engagerar de sig i unga människor – ett åtagande som sträcker sig bortom isen.
Det finns en omisskännlig drivkraft och passion inbäddad i organisationen och samhället runt klubben. En passion som vi ville betona och lyfta fram. Självklart kan vi inte bortse från själva sporten, den är alltid i centrum. Men vi kan hämta kraft från arenan, från supportrarna och det engagemang, den passion och enhet de visar. Det är igenkännbart och smittsamt.
#KHKFOREVER – Tillsammans är vi mer än bara ett ishockeylag. Vid frukostbordet, på bussen, på jobbet, i skolan eller på träningen – finns vi vid din sida. För att stödja och hjälpa dig genom din vardag. Vi förstår att både positiva saker och utmaningar är en naturlig del av livet. Och det bästa sättet att ta vara på livet är att göra det tillsammans. Att bli enade och starka – skapa något större än livet självt. Vi är inte bara ett ishockeylag. Vi är möjliggörare. En klubb där drömmar blir till verklighet och där allt är möjligt.
Genom #KHKFORVER vill vi kommunicera denna gemenskap och passion, något som är en organisk del av klubben. Det är en medveten gest till dem som redan är fans. Men det är inte vårt enda mål. Vi når ut till alla, oavsett om de har sett varje enskild match som KHK har spelat eller aldrig besökt vår arena.
#KHKFORVER handlar inte bara om supporterkultur. Det handlar om de värden och känslor som idrott skapar – något vi alla kan samlas kring.
Vi vill berätta en historia som belyser en annan sida av KHK. En sida som inte främst handlar om idrottsintresse, utan istället en plats där man kan vara och må bra. Vi vill inspirera och skapa verkligt värde, ett värde som gör att varumärket kan växa samtidigt som vi öppnar ögonen på fler människor för att delta i vår fortsatta resa.
Relaterade case
Ett lätt val
Blekinges nya landskapsrätt
Hör av dig!
Vi på Milou hjälper gärna till och tar din kommunikation till nästa nivå. Skicka ett mail till oss idag, så hittar vi en lösning för din verksamhet.
hello@milou.se